Berita

April 22, 2024

Gabriel Croteau Raih Kemenangan di Acara WSOP #10 2024: Tontonan Tahanan Tanpa Had $600

Aiman Abdullah
WriterAiman AbdullahWriter

Selepas sesi maraton 17 jam, tirai akhirnya jatuh pada Acara #10: $600 No-Limit Hold'em 8-Max di Taman Permainan Poker (WSOP) Siri Dunia 2024, menobatkan Gabriel Croteau sebagai juara. Dalam pertarungan awal yang mendebarkan, Croteau mengalahkan Daniel Lefebvre untuk mendapatkan gelanggang litar kedua dan bayaran pemenang $41,640 yang lumayan, menandakan satu kejayaan penting dalam kerjaya pokernya.

Gabriel Croteau Raih Kemenangan di Acara WSOP #10 2024: Tontonan Tahanan Tanpa Had $600
  • Ambilan Utama:
    • Gabriel Croteau menang di Acara WSOP #10 2024, memperoleh cincin litar kedua dan hadiah $41,640.
    • Acara itu menarik 419 peserta, menjana kumpulan hadiah $213,690, jauh melebihi jaminan $50,000.
    • Kejohanan itu menyaksikan aksi sengit, dengan Croteau mengekalkan pendahuluan sepanjang keseluruhan dan mempamerkan kehebatan strategik di meja akhir.

Acara itu, yang merupakan yang kesebelas daripada lima belas acara litar, menarik ramai 419 peminat poker, mencipta kumpulan hadiah yang melonjak kepada $213,690, menambah empat kali ganda jaminan awal $50,000. Peratusan keluar mengundi ini adalah bukti populariti acara yang semakin meningkat dan semangat persaingan yang terus dipupuk oleh litar WSOP.

Perjalanan Croteau ke arah kemenangan adalah persembahan yang konsisten dan ketajaman strategik. Dia kekal di atas saiz tindanan purata sepanjang hari, akhirnya mendahului di meja akhir. Gaya permainannya yang agresif namun berkira membuahkan hasil, menjadikan kemenangan ini sebagai tambahan penting kepada cincin litar WSOP pertamanya yang dimenangi tiga bulan sebelumnya di Calgary.

Kejohanan itu tidak ketandusan drama dan aksi berisiko tinggi. Mike Leah, pemain terkenal, bermula dengan kuat tetapi akhirnya gagal mengekalkan momentumnya, meninggalkan kejohanan selepas gelembung pecah. Fasa gelembung itu sendiri adalah saat yang tegang, dengan Chad Joinson keluar di tangan Paul Nakhle berpusing lurus, menandakan permulaan hadiah wang tunai yang dijamin untuk pemain yang tinggal.

Penyingkiran pantas mengikuti fasa gelembung, dengan Croteau dan Senthuran Vijayaratnam muncul sebagai peneraju cip yang ketara. Bagaimanapun, kekalahan berganda Stuart Taylor yang telah mengubah dinamik buat sementara waktu, mendorongnya ke pendahuluan sebelum jadual terakhir.

Jadual terakhir adalah medan perang, dengan Croteau menyingkirkan pemain utama, termasuk Jamie Baker dan Panagiotis Prahalis, mengukuhkan kelebihan cipnya. Permainan strategik beliau amat ketara semasa aksi tebing besar-besaran dari Vijayaratnam, menetapkan pentas untuk pertembungan kepala dengan Lefebvre.

Walaupun mempunyai kelemahan cip yang ketara, Lefebvre memberikan pertarungan yang berani dalam pertarungan secara langsung, mengambil alih tebing dan memperoleh kemenangan kecil. Walau bagaimanapun, tangan raja-jack Croteau akhirnya mengatasi raja-enam Lefebvre, merangkul gelaran dan hadiah.

Kemenangan ini bukan sahaja menambah anugerah Croteau tetapi juga menyerlahkan persaingan yang sengit dan tahap kemahiran di acara litar WSOP. Semasa Taman Permainan Poker Siri Dunia 2024 diteruskan, peminat poker bersedia untuk lebih banyak kejohanan yang penuh aksi dan kemenangan yang tidak dapat dilupakan.

Nantikan lebih banyak kemas kini dan liputan daripada Taman Permainan Poker Siri Dunia 2024, tempat pemain terbaik dunia bersaing untuk ketuanan poker.

(Dilaporkan pertama oleh: PokerNews)

About the author
Aiman Abdullah
Aiman Abdullah
About

Aiman Abdullah, tokoh terkemuka Malaysia dalam lokalizasi permainan kasino dalam talian, menggabungkan penghargaannya yang mendalam terhadap budaya Melayu dengan pengetahuan permainan yang luas. Gabungan unik ini memastikan setiap permainan yang dia sentuh benar-benar berasa Malaysia.

Send email
More posts by Aiman Abdullah
ThunderPick
Bonus $2,000
Kemenangan di Terbuka Texas Poker: Ren Lin Meraih Gelaran
2024-05-02

Kemenangan di Terbuka Texas Poker: Ren Lin Meraih Gelaran

Berita